Direktlänk till inlägg 20 oktober 2014

Frågor & svar

Av Sara, Louise, Elin & Alex - 20 oktober 2014 21:51

 



Hej, detta är Ronny på 12 år. Ibland när jag vaknar så har jag stånd. Varför har jag stånd och är det normalt att min penis är sned när jag har stånd?

 

Hej, Ronny! Vad kul att du frågar! Du är inte ensam det många killar som har en sned penis vid stånd. Det beror på dina svällkroppar i din penis. Penisens rot, skaft och ollon är uppbyggda av tre olika svällkroppar. När en kille blir kåt så fylls svällkropparna med blod och då växer penisen och blir hård. När din penis blir sned så betyder det att blodet som pumpas in i svällkropparna fördelas ojämnt och penisen blir sned. När du vaknar och har stånd betyder det inte att du är kåt eller att du vill ha sex. Man kan vakna med stånd för att du har drömt en sexdröm men oftast för att man drömmer andra drömmar. När man vaknar med stånd hänger det ihop med drömsömnen, eller REM-sömnen som det egentligen heter. Då slappnar de muskler som styr penisens svällkroppar av. Dessa muskler brukar oftast sitta i ett spänt läge. När de slappnar av, t.ex om man är sexuellt upphetsad eller sover, kan blodet strömma in och fylla svällkropparna, och du får stånd. Detta kan även hända på tjejer också, eftersom klitoris och blygdläpparna och så fylls av blod och sväller när man sover. Det händer dock inte lika ofta.


 

Hej! Jag heter Lisa och jag undrar om man kan få kondylom av att pulla?

Hej Lisa! Det var en intressant fråga. Ja det kan du få men bara om du pullar en annan tjej som har kondylom och pullar dig själv direkt efter.



Vad är ett blowjob? Från ”Anonym”

Hej! Det finns olika sett att ha sex på, ett sett är munsex även kallat oralsex eller det du frågar om nu ”blowjob”. Just blowjob handlar om killens kön. Det är när någon annan tjej eller kille suger av, alltså stoppar in killens kuk i munnen och suger på den.



Hej, mitt namn är Stig och är snart 14 år. Jag vaknade på natten av att det var helt blött i sängen. Jag trodde jag hade kissat på mig men jag var osäker så jag sökte om det på internet och kunde inte hitta något om det. Kan du svara och berätta vad det är?

Hej Stig. Du har nog inte kissat på dig, det som har hänt dig kallas för ”ofrivilliga/nattliga utlösningar”. Detta sker oftast på grund av att du inte får utlösning när du är vaken, t.ex genom onani.


Skrivet av: A.F

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara, Louise, Elin & Alex - 21 oktober 2014 10:02

Betyder att man kan avbryta en förlossning om man tar ett test och det visar sig att barnet har en kromosomförendring då kan man välja att göra abort. Det är upp till dig vad du tycker om abort vissa tycker att det är helt okej och vissa tycker att m...

Av Sara, Louise, Elin & Alex - 21 oktober 2014 09:59


Puberteten sätts igång av hormoner och kötlar i olika ställen i kroppen när man är ungefär 10-12 för tjejer och för killar 11-13 år. Det är olika för varje person hur tidigt och sent det kan komma för det styrs inte av sig själv utan det är någonting...

Av Sara, Louise, Elin & Alex - 21 oktober 2014 09:57


I dagens läge lever vi i en värld där män och kvinnor inte har lika rättigheter. Exempelvis så har kvinnor oftast lägre lön än vad män har, det blir utsatta för sexuella diskrimineringar. Männen har också mycket mer makt än vad kvinnan har. Hudfärgen...

Av Sara, Louise, Elin & Alex - 21 oktober 2014 09:51


You’re like a cup of tea when it’s raining Like a blanket when it’s cold With you, I would never be complaining  My love for you is uncontrolled    You’re like the sun after a storm Like green grass after snow  Y...

Av Sara, Louise, Elin & Alex - 21 oktober 2014 09:48


 You´re my power   yes indeed  My little flower   my eyes will bleed    Oh this moment  The man inside me  has spoken  and i know i had my love tree    Though it’s winter the tree’s still warm  the roots of love   ...

Presentation

Vi är fyra stycken elever i åk. 8 och har fått i uppgift att göra en multimediapresentation om sex, samliv och ideal, så varsågod.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Frågor och svar


Ovido - Quiz & Flashcards